مطالب عمومي و اموزشي مطالب عمومي و اموزشي .

مطالب عمومي و اموزشي

مراحل كراتين موي دكلره شده

آيا بعد از كراتينه مو ميشه دكلره كرد؟

كراتينه كردن موها براي موهاي دكلره شده مي‌تواند موثر باشد. زيرا دكلره كردن موها مي‌تواند باعث آسيب و خشكي آنها شود و كراتينه كردن مي‌تواند به ترميم و تقويت موها كمك كند. كراتينه كردن موها مي‌تواند باعث افزايش درخشش، اصلاح سطح موها و كاهش پفي موها شود. اما بايد توجه داشت كه استفاده از محصولات حاوي كراتين بايد به درستي انجام شود و بهتر است از متخصصان مربوطه در اين زمينه مشورت گرفته شود.

مراحل كراتين موهاي دكلره شده

  • آماده سازي

موها براي دكلره كردن آماده مي‌شوند. اين شامل شستشو و خشك كردن موها مي‌شود.

  • مخلوط دكلره

دكلره‌اي كه شامل مواد شيميايي است، آماده مي‌شود و روي موها اعمال مي‌شود.

  • پردازش

دكلره روي موها باقي مي‌ماند تا به موها رنگ دهد. اين مرحله ممكن است چند دقيقه يا حتي ساعت‌ها طول بكشد، به تاريخچه مو و نوع دكلره بستگي دارد.

  • شستشو

دكلره از موها شسته مي‌شود تا موها پاك شوند و رنگ دكلره روي موها باقي نماند.

  • مراقبت و نگهداري

پس از دكلره كردن موها، نياز است موها به خوبي مراقبت شوند تا از خشكي و آسيب‌هاي احتمالي جلوگيري شود. استفاده از ماسك و روغن موي مناسب مي‌تواند به موها كمك كند تا سالم و درخشان باقي بمانند.

پيشنهاد مي شود قبل از انجام كراتين مو حتما از متخصصان اين امر كمك بگيريد؛ چرا كه در بعضي موارد كراتينه موهاي دكلره شده مي تواند به موهاي شما بيشتر اسيب رساند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۱۴:۲۸ توسط:مريم نصيري موضوع: نظرات (0)

مراحل كراتين مو

كراتين مو چيست؟

يكي از راه هاي احيا موهاي اسيب ديده كراتين مو است. هدف از كراتين كردن مو، كنترل مو و صاف كردن آن است. به طور كلي، روش‌هاي ديگر صاف كردن مو، پيوندهاي پروتئيني مو را مي‌شكنند اما درمان كراتينه مو، پيوندها را از بين نمي‌برد. در عوض، به بازيابي سلامت مو، كاهش وز، كاهش زمان حالت دهي و مهر و موم كردن كوتيكول مو بدون تغيير ساختار دائمي مو كمك مي‌كند. علاوه بر اين، اين درمان مو شكستگي و آسيب مو را ترميم و استحكام آن را بازسازي مي‌كند كه موهايتان را صاف‌تر و درخشان‌تر مي‌كند.

مراحل كراتين مو

در ادامه با مراحل گام به گام كراتينه مو آشنا مي شويم.

  • شستشو مو

اولين مرحله اي كه با اين درمان انجام مي شود شستشوي مو است. ما مطمئن مي شويم كه موها كاملاً تميز هستند. ما مي خواهيم موها عاري از هرگونه آلودگي باشد. نكته مهمي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه در اين شستشوي خاص از نرم كننده استفاده نمي شود. در اين مرحله از شامپوي تصفيه كننده pH+ استفاده مي شود. ما سعي مي كنيم ماهيت مو را از حالت اسيدي به قليايي تر تغيير دهيم. اين باعث مي شود كه كوتيكول هاي مو متورم شوند كه به نوبه خود به نفوذ مناسب محصول كمك مي كند. ساير محصولات مانند نرم كننده تمايل دارند كوتيكول ها را ببندند و مانع جذب ماسك كراتين شوند.

  • استفاده از ماسك كراتين

پس از شستشو، موها خشك مي شوند. بسيار مهم است كه موها قبل از استفاده كاملاً خشك شوند. اين به اين دليل است كه موهاي خيس ماسك كراتين را رقيق مي كند و مي تواند بر نتايج اين درمان تأثير بگذارد. سپس موها از وسط جدا شده و به بخش هايي تقسيم مي شوند. اين محصول به طور يكنواخت روي موهاي برش داده شده اعمال مي شود.

  • اجازه دهيد موهايتان جا بيفتد

اين محصول حدود 20 تا 30 دقيقه باقي مي ماند تا جا بيفتد. اين اساساً مدت زماني است كه مو فرآيند اكسيداسيون را طي مي كند. سپس موها را با آب سرد كاملاً آبكشي كرده و با استفاده از يك حوله، آب اضافي آن خارج مي‌شود.

  • اتو خشك و صاف كنيد

سپس موها با سشوار خشك مي‌شوند و پس از آن، از يك اتو صاف براي اطمينان از نفوذ بيشتر محصول به داخل كوتيكول استفاده مي‌شود.

  • مراقبت پس از درمان

درمان كراتين مو نيز به مراقبت هاي پس از درمان نياز دارد. توصيه مي كنيم موهاي خود را نبنديد و در عرض 2 تا 3 روز پس از كراتينه درماني براي اولين شستشوي مو به سالن مراجعه كنيد. اين مراقبت اضافي باعث مي شود تا درمان كراتينه به موها نفوذ كند و نتايج طولاني مدت به شما بدهد. علاوه بر اين، آرايشگر شما به شما توصيه مي كند كه از شامپو و نرم كننده بدون سولفات و پارابن براي اثرات ماندگار درمان استفاده كنيد. بسته به اينكه مراقبت هاي بعد از درمان در خانه چقدر خوب انجام شود، درمان معمولاً تا 3 تا 5 ماه طول مي كشد. توصيه مي شود از چرب كردن يا شستن مو با آب سخت خودداري كنيد زيرا باعث شكستن لايه پروتئيني ايجاد شده در درمان مي شود.


برچسب: كراتين مو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۴۲ توسط:مريم نصيري موضوع: نظرات (0)

عوارض كراتين مو در بارداري

هنگامي كه سطح كراتين طبيعي كاهش مي‌يابد، موهاي شما ممكن است شكننده، كدر و يا وز شوند. اين بدان معناست كه هر چه بيشتر موهاي خود را سشوار و حرارت دهيد بدون اينكه كراتين آن را به طور منظم محافظت كنيد، زنجيره‌هاي بلند كراتينه ممكن است به تدريج به قسمت‌هاي كوچكتر تجزيه شوند. هنگامي كه اين اتفاق مي‌افتد، كراتين مو محلول در آب شده و شسته مي‌شود. اينجاست كه كراتين درماني مطرح مي‌شود.

عوارض كراتين مو در بارداري

كراتين مو يك تركيب شيميايي است كه به طور معمول در محصولات مراقبت از مو و مواد آرايشي استفاده مي‌شود. عوارض كراتين مو ممكن است شامل حساسيت پوستي، خشكي مو، آسيب به مو و پوست، تحريك چشم و تنفس، و حتي آسيب به سلامتي عمومي باشد. براي جلوگيري از عوارض ناشي از استفاده از محصولات حاوي كراتين مو، بهتر است قبل از استفاده از آنها به مشاوره پزشك يا متخصص مراجعه كنيد.

استفاده از محصولات حاوي كراتين مو در طول دوره بارداري ممكن است با خطراتي همراه باشد. برخي از عوارض ممكن شامل احتمال تحريك پوست و چشم، حساسيت پوستي، تنفس مشكل‌آور و حتي احتمال ورود مواد شيميايي مضر از طريق پوست به بدن مادر و جنين است. همچنين، برخي از تحقيقات نشان داده‌اند كه مواد شيميايي ممكن است اثرات زيانباري بر روي جنين داشته باشند.

بنابراين، بهترين راهنمايي اين است كه زنان باردار از استفاده از محصولات حاوي كراتين مو خودداري كنند تا احتمال وقوع عوارض براي خود و جنين را كمتر كنند. در صورت نياز به محصولات مراقبت از مو، بهتر است با پزشك يا متخصص مراجعه كرده و نظر آنها را جويا شويد.

 


برچسب: كراتين مو،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۳:۳۶ توسط:مريم نصيري موضوع: نظرات (0)