مطالب عمومی و اموزشی مطالب عمومی و اموزشی .

مطالب عمومی و اموزشی

مراحل کراتین مو

کراتین مو چیست؟

یکی از راه های احیا موهای اسیب دیده کراتین مو است. هدف از کراتین کردن مو، کنترل مو و صاف کردن آن است. به طور کلی، روش‌های دیگر صاف کردن مو، پیوندهای پروتئینی مو را می‌شکنند اما درمان کراتینه مو، پیوندها را از بین نمی‌برد. در عوض، به بازیابی سلامت مو، کاهش وز، کاهش زمان حالت دهی و مهر و موم کردن کوتیکول مو بدون تغییر ساختار دائمی مو کمک می‌کند. علاوه بر این، این درمان مو شکستگی و آسیب مو را ترمیم و استحکام آن را بازسازی می‌کند که موهایتان را صاف‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

مراحل کراتین مو

در ادامه با مراحل گام به گام کراتینه مو آشنا می شویم.

  • شستشو مو

اولین مرحله ای که با این درمان انجام می شود شستشوی مو است. ما مطمئن می شویم که موها کاملاً تمیز هستند. ما می خواهیم موها عاری از هرگونه آلودگی باشد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در این شستشوی خاص از نرم کننده استفاده نمی شود. در این مرحله از شامپوی تصفیه کننده pH+ استفاده می شود. ما سعی می کنیم ماهیت مو را از حالت اسیدی به قلیایی تر تغییر دهیم. این باعث می شود که کوتیکول های مو متورم شوند که به نوبه خود به نفوذ مناسب محصول کمک می کند. سایر محصولات مانند نرم کننده تمایل دارند کوتیکول ها را ببندند و مانع جذب ماسک کراتین شوند.

  • استفاده از ماسک کراتین

پس از شستشو، موها خشک می شوند. بسیار مهم است که موها قبل از استفاده کاملاً خشک شوند. این به این دلیل است که موهای خیس ماسک کراتین را رقیق می کند و می تواند بر نتایج این درمان تأثیر بگذارد. سپس موها از وسط جدا شده و به بخش هایی تقسیم می شوند. این محصول به طور یکنواخت روی موهای برش داده شده اعمال می شود.

  • اجازه دهید موهایتان جا بیفتد

این محصول حدود 20 تا 30 دقیقه باقی می ماند تا جا بیفتد. این اساساً مدت زمانی است که مو فرآیند اکسیداسیون را طی می کند. سپس موها را با آب سرد کاملاً آبکشی کرده و با استفاده از یک حوله، آب اضافی آن خارج می‌شود.

  • اتو خشک و صاف کنید

سپس موها با سشوار خشک می‌شوند و پس از آن، از یک اتو صاف برای اطمینان از نفوذ بیشتر محصول به داخل کوتیکول استفاده می‌شود.

  • مراقبت پس از درمان

درمان کراتین مو نیز به مراقبت های پس از درمان نیاز دارد. توصیه می کنیم موهای خود را نبندید و در عرض 2 تا 3 روز پس از کراتینه درمانی برای اولین شستشوی مو به سالن مراجعه کنید. این مراقبت اضافی باعث می شود تا درمان کراتینه به موها نفوذ کند و نتایج طولانی مدت به شما بدهد. علاوه بر این، آرایشگر شما به شما توصیه می کند که از شامپو و نرم کننده بدون سولفات و پارابن برای اثرات ماندگار درمان استفاده کنید. بسته به اینکه مراقبت های بعد از درمان در خانه چقدر خوب انجام شود، درمان معمولاً تا 3 تا 5 ماه طول می کشد. توصیه می شود از چرب کردن یا شستن مو با آب سخت خودداری کنید زیرا باعث شکستن لایه پروتئینی ایجاد شده در درمان می شود.


برچسب: کراتین مو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۴۲ توسط:مریم نصیری موضوع: نظرات (0)