مطالب عمومی و اموزشی مطالب عمومی و اموزشی .

مطالب عمومی و اموزشی

کراتین موهای دکلره شده (مزایا و عوارض)

کراتین مو چیست؟

قبل از اینکه به درمان کراتینه و آموزش کراتین مو بپردازیم، مهم است که بدانید کراتین دقیقا چیست. اگر تا به حال در اینترنت سرچ کرده‌اید که مو از چه چیزی تشکیل شده، احتمالاً کراتین اصطلاحی است که در جستجوی نتایج گوگل شما ظاهر می‌شود.

کراتین پروتئین اصلی پوست، مو و ناخن شماست و از موها در برابر موخوره، آسیب و شکستگی محافظت می‌کند، به همین دلیل است که برای مو اهمیت زیادی دارد و درمان کراتینه می‌تواند موهای شما را تقویت کند. کراتین در غذاهایی مانند بلوبری، گوشت قرمز، بادام، شیر، تخم مرغ، ماهی سالمون، آجیل و ماست وجود دارد.

اگر کراتین موجود در مو کافی باشد، در آب بسیار نامحلول است و از نظر مکانیکی، قوی است. کراتین کافی می‌تواند تا حدی از مو در برابر دمای شدید (بالا و خیلی کم) محافظت کند. همچنین موها در برابر تأثیرات خارجی (باد، اشعه ماوراء بنفش، رادیکال‌های آزاد) بهتر محافظت می‌شوند.

متأسفانه، ما به راحتی می‌توانیم کراتین را از دست بدهیم. با گذشت زمان، به دلیل روند طبیعی پیری، بیماری‌ها یا تغییرات هورمونی و همچنین آسیبی که به بافت‌های ظریف بدن در اثر استرس زیاد وارد می‌کنیم، می‌تواند باعث از دست دادن کراتین شود.

هنگامی که سطح کراتین طبیعی کاهش می‌یابد، موهای شما ممکن است شکننده، کدر و یا وز شوند. این بدان معناست که هر چه بیشتر موهای خود را سشوار و حرارت دهید بدون اینکه کراتین آن را به طور منظم محافظت کنید، زنجیره‌های بلند کراتینه ممکن است به تدریج به قسمت‌های کوچکتر تجزیه شوند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، کراتین مو محلول در آب شده و شسته می‌شود. اینجاست که کراتین درمانی مطرح می‌شود.

بررسی مزایا

تقویت و ترمیم موها: کراتین می‌تواند به تقویت و ترمیم موهای دکلره شده کمک کند، زیرا موهای دکلره شده ممکن است به دلیل فرایند دکلره‌کردن خشک و آسیب دیده باشند.
حفظ رطوبت موها: کراتین موهای دکلره شده را از از دست دادن رطوبت و خشکی محافظت می‌کند و باعث می‌شود موها نرم و لطیف باقی بمانند.
کاهش پف و حجم موها: کراتین می‌تواند به کاهش پف و حجم موهای دکلره شده کمک کند و موها را صاف و مدیریت‌پذیرتر کند.

برای خرید کراتین مو به سایت شاهانو مراجعه نمایید.

بررسی عوارض

حساسیت پوستی: برخی از افراد ممکن است به مواد شیمیایی موجود در محصولات کراتین حساسیت نشان دهند و باعث تحریک و التهاب پوست شوند.
استفاده مکرر: استفاده مکرر از کراتین ممکن است باعث ایجاد رسوبات و سنگینی در موها شود که موجب سردرد و عوارض دیگر می‌شود.
احتمال آسیب به موهای طبیعی: استفاده بیش از حد یا نادرست از کراتین می‌تواند باعث آسیب به موهای طبیعی شود و موجب ضعیف شدن و شکنندگی موها شود.
بهتر است قبل از استفاده از محصولات کراتین یا هر محصول دیگری، با یک متخصص مو و پوست مشورت کنید تا از مزایا و عوارض محصولات مختلف آگاه شوید و تصمیم مناسبی بگیرید.


برچسب: کراتین مو، خرید کراتین مو،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۵:۳۲ توسط:مریم نصیری موضوع: نظرات (0)